Billetsalgs- og handelsbetingelser

Billetsalgs- og handelsbetingelserne er gældende for alle køb fra dags dato.

Salg af billetter fra denne side foretages af Det Kgl. Bibliotek, Søren Kierkegaardplads 1, 1221 København K, CVR. Nr. 2898 8842

Det Kgl. Bibliotek benytter Billetlugen A/S ("Billetlugen"), Bryggernes Plads 17, 1. sal, 1799 København V, CVR 29413274 som billetoperatør, til formidling og betaling af billetter. Billetlugen er derved ansvarlig for nedenstående:

Billetlugen er en serviceudbyder, der formidler salg af billetter og/eller Tredjeparters salg af tilknyttede varer eller tjenester (f.eks. bespisning i forbindelse med et event).

Billetlugen er eneansvarlig for  at gøre billetsalg m.v. tilgængeligt på sine platformene.

I forbindelse med eventet og/eller tilknyttede varer eller tjenester er Det Kgl. Bibliotek og Tredjeparten (hvis nogen) derfor din kontraktpart, og eneansvarlige for at opfylde deres aftale med dig og overholde dine forbrugerrettigheder, fx i forbindelse med gennemførelse af eventet, forsinkelse, aflysninger, ændringer og konkurs.

Henvendelser til Det Kgl. Biblioteks billetsalg kan ske via e-mail til kultur@kb.dk

Aftaleindgåelsen

Der er først indgået en bindende købsaftale mellem Det Kgl. Bibliotek og  dig som indehaver af billetten, når Det Kgl. Bibliotek har registreret og modtaget betaling, og du har modtaget en ordrebekræftelse.

Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse, der er gældende i det land, hvor du har bopæl.

Køb/bestilling

For at bestille billetter på www.kb.dk, skal du registrere dig som bruger og oplyse navn, adresse og email. Informationerne bruges til at gennemføre købet. Hvis der er problemer med et køb, eller hvis der for eksempel sker en aflysning eller lignende, vil oplysningerne blive brugt til at kontakte dig.

I tillæg til hvad der fremgår om opbevaring af personoplysninger i Det Kgl. Biblioteks Privatlivs- og persondatapolitik og Cookiepolitik, opbevares oplysninger om køb i det omfang Det Kgl. Bibliotek er forpligtet hertil i henhold til relevant gældende lovgivning, herunder bogføringsloven.

Såfremt dine personoplysninger bruges i markedsføringsøjemed, vil det altid ske under iagttagelse af relevant gældende lovgivning, herunder markedsføringsloven, og aldrig uden dit samtykke.

Billetkøbet

For at foretage køb på www.kb.dk skal du gøre følgende:

  1. Søg og find billet(ter)
  2. Log ind hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede har oprettet en kundeprofil, skal du oprette en for at kunne købe billetter
  3. Vælg leveringsform

4. Indtast kundedata

5. Vælg betalingsform

6. Kontrollér om alle oplysninger er korrekte

7. Godkend købet. Din ordrebekræftelse kan nu ses på skærmen, og du vil i løbet af få minutter modtage denne via e-mail

Levering

Har du købt din billet med levering som “Print@Home”, modtager du din billet på e-mail hurtigst muligt efter dit køb. Hvis du ikke har modtaget e-mailen med billetterne inden for 24 timer efter gennemført køb, kan du skrive  til Det Kgl. Bibliotek på mail kultur@kb.dk

Drejer det sig om billetter, der skal bruges samme dag, kan du medbringe billedlegitimation til arrangementet, hvor personalet vil forsøge at hjælpe dig.

Billetter købt online, vil altid blive fremsendt på mail. Billetten kan printes eller fremvises på mobil til arrangementet.

Betaling

Alle priser er inklusiv moms, skatter og billetgebyr. Du kan betale online og i butikken for dine billetter med Mobilpay, Dankort, VISA og MasterCard. Al kommunikation mellem dig og Det Kgl. Bibliotek foregår krypteret. Betaler du med MasterCard, dankort eller VISA, varetages betalingen af Netaxept.

Billetten

Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiveret. Det vil sige, at billetter, der er blevet annulleret hos Det Kgl. Bibliotek pga. bortkomst mv., ikke er gyldig som adgangsbevis. Stregkoden accepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på anden måde forsøges anvendt flere gange.

Hvis du bliver forhindret i at deltage i et arrangement, må du gerne overdrage billetten til en anden. Der kan dog være enkelte arrangementer, hvor der forlanges ID i døren, men det vil i så fald fremgå tydeligt af hjemmesiden og på billetten.

Det er ikke tilladt at benytte eller overdrage erhvervede billetter i kommercielt øjemed, herunder ved:

  • Benyttelse af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra såvel arrangør som artist.
  • Overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra såvel arrangør som artist.
  • Professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor.

Det bemærkes, at det, efter Lov (2007-05-23 nr. 458) om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer, er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af koncertbilletter. Brug eller overdragelse af en billet i kommercielt øjemed vil føre til annullering af billetten fra Det Kgl. Biblioteks side.

Bortkomst

Hvis billetten bliver væk før arrangementet, kan Det Kgl. Bibliotek udstede en ny billet til dig. Den nye billet vil have en ny stregkode, mens den bortkomne billet bliver annulleret og ikke længere kan anvendes i indgangen til arrangementet.

Når en genudskrivning er gennemført, er det ikke muligt at fortryde genudskrivningen, da de oprindelige billetter er annulleret.

Aflysning

En event er aflyst, hvis arrangementet slet ikke gennemføres. Ændringer i tidspunkt, repertoiret, lokaliteten, delvis gennemførelse af arrangementet m.v. er således ikke en aflysning, og pengene refunderes normalt ikke.

Refundering og ombytning

Købte billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning. Selve refunderingen foretages af Det Kgl. Bibliotek. Er billetterne købt online sker refunderingen til det betalingskort, der blev anvendt ved køb af billetterne. Er billetten købt i butikken i Den Sorte Diamant, Det Kgl. Biblioteks eller via gavekort sker refunderingen til en Nemkonto.

Købte billetter refunderes ved flytning af arrangementer, hvis den nye dato ikke er muligt for kunden.

OBS! Ordregebyr betalt i forbindelse med billetkøbet refunderes ikke ved aflysninger. Der gælder ingen fortrydelsesret for køb af billetter.

Det er ikke muligt at få ombyttet købte billetter.

Ansvar

Det Kgl. Bibliotek påtager sig det ansvar over for dig, som følger af ovennævnte punkter og dansk lovgivning.  Det betyder, at Det Kgl Bibliotek alene er ansvarlig for dit eventuelle direkte tab som billetkøber. Det Kgl Bibliotek kan således ikke gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder tab eller beskadigelse af data.

Det Kgl. Biblioteks ansvar for skade på personer og genstande m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra Det Kgl. Biblioteks side samt ansvar fastsat i de gældende erstatningsbestemmelser.

Personoplysninger

Det Kgl. Bibliotek registrerer og anvender personoplysninger om dig i overensstemmelse med vores Privatlivs- og persondatapolitik og Cookiepolitik

Reklamation og klagemuligheder

Enhver form for reklamation skal rettes til kultur@kb.dk

Klager på specifikt arrangement skal være modtaget på mail kultur@kb.dk  inden for 3 måneder efter afholdelse af forestillingen. Efter 3 måneder vil klagefristen være udløbet.

Forbehold

Det Kgl. Bibliotek forbeholder sig ret til at annullere udstedte billetter mod tilbagebetaling af billettens pris. Det Kgl. Bibliotek tager forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte arrangementer. Det Kgl. Bibliotek forbeholder sig ret til at ændre på pladstildelingen inden for samme billetkategori, samt flytte til en anden kategori mod at udbetale dig en eventuel prisdifference